گفتمان ارتباطات

و پدر ارتباط برقرار کرد، گندم خورد

گفتمان ارتباطات

و پدر ارتباط برقرار کرد، گندم خورد

به نام خداوندی که قلم و آنچه می‌نگارد را حرمت بخشید

در این فضا سعی بر آن دارم در حوزه ارتباطات و شاخه‌های مرتبط آن
و گاهی
نوشته های شخصی مطالبی را بنویسم و منابعی را ارائه دهم.

* استفاده از مطالب با نام افراد دیگر پسندیده نیست!

پیوندهای روزانه

وقتی درخت هم سیاسی می شود

سه شنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۳۹ ق.ظ

هفته گذشته پیش از آغاز نمایشگاه عکس «سوگواره ی درختان خیابان ولیعصر» از دفتر همشهری محله 6 تماس گرفتند و با ابراز خرسندی از برگزاری این نمایشگاه؛ مصاحبه ای برای درج در «همشهری محله» انجام و اعلام شد که روز دوشنبه 18 خرداد این مصاحبه خبری در این ضمیمه روزنامه همشهری منتشر خواهد شد.

امروز مصاحبه کننده ارجمند ضمن تماس با دفتر نگارخانه ژینوس اعلام کرد که مسئولان روزنامه همشهری از انتشار این مصاحبه جلوگیری کرده اند و دلیل آن را «سیاسی بودن نمایشگاه» دانسته اند!

خدا رو سپاس که درخت هم در این سرزمین سیاسی شده است. پیشنهاد می کنم از میدان راه آهن تا تجریش هر محل و اثری که از درختان خشک شده (یا بهتر بگویم خشک کرده) و بریده شده وجود دارد هر چه سریعتر به بهترین شیوه پاکسازی شده تا خدای نکرده امنیت ملی ما به مخاطره نیافتد!

هر چند سیاست درون سازمانی هر رسانه بر مبنای سیاست مدیریت آن تدوین می شود اما پسندیده آن است که روزنامه همشهری بر این سیاست درون سازمانی خود تاملی دگر کند. چرا که این سیاست با سلامت شهروندان مغایر است. اگر شهرداری برای خشک کردن و بریدن درختان دلیل منطقی و علمی دارد چرا از انتشار خبر برگزاری یک نمایشگاه عکس از این درختان به فنا داده شده نگران است؟

برخی چقدر به این ضرب المثل اعتقاد دارند؛ «دیگی که برای من نجوشه می خوام توش کله سگ بجوشه»!!


نظرات  (۲)

متأسفانه برداشت ما از سیاست در ایران موجب چنین اقداماتی شده. هرچیزی می‌تواند سیاسی قلمداد شود. صحبت دربارهٔ مسائل اجتماعی سیاسی است، صحبت دربارهٔ مسائل زیست‌محیطی سیاسی است. صحبت از تلفات جاده‌ای سیاسی است؛ صحبت از ضعف مدیریت شهری و ساخت برج در کوچهٔ ۵ طبقه سیاسی است.
و موضوع سیاسی یک موضوع مرتبط با امنیت ملی است. این برداشت‌ها عرصه رو بر امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر به‌شدت تنگ کرده.
و در این وضعیت تلاش شما مثال‌زدنی است.
موفق باشید.
پاسخ:
درود بیکران بر شما
پاینده باشید
حق با توست اما چه باید کرد.... باید به جلو رفت

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی