گفتمان ارتباطات

و پدر ارتباط برقرار کرد، گندم خورد

گفتمان ارتباطات

و پدر ارتباط برقرار کرد، گندم خورد

به نام خداوندی که قلم و آنچه می‌نگارد را حرمت بخشید

در این فضا سعی بر آن دارم در حوزه ارتباطات و شاخه‌های مرتبط آن
و گاهی
نوشته های شخصی مطالبی را بنویسم و منابعی را ارائه دهم.

* استفاده از مطالب با نام افراد دیگر پسندیده نیست!

پیوندهای روزانه

۳ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

باور کنید اینجا تهران است/ با عیدانه رهبر انقلاب به مردم جنوب شهر چه کردیم؟


گزارشی از بوستان ولایت در تهران؛ بوستانی که قرار بود بزرگترین ریه تنفسی شهر تهران باشد. پس از آگاهی از ساخت بزرگترین بیمارستان هسته ای خاور میانه در این بوستان گزارشی به همراه تصاویری از این «بیابان شهری»! تهیه و در برخی از تارنماها منتشر شد.

جالب اینکه هنوز 240 بیمارستان نیمه تمام در کشور داریم که به دلیل نداشتن بودجه امکان ادامه ساخت آنها وجود ندارد.


پارسینه

انتخاب خبر

اعتماد ملی

پایتخت

اعتدال

راوی

«وزیری» که دیگر «خانه باغ» ندارد‎

پنجشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۴، ۰۳:۳۲ ب.ظ

 در بازار تهران محله «حمام چال»، خانه ای با قدمتی کهنسال معروف به «خانه باغ وزیر» وجود داشت اما این محل دیگر نه خانه است، نه باغ و نه برای وزیری!

در کوچه پس کوچه های «حمام چال» بازار تهران، خانه ای با قدمتی کهنسال معروف به «خانه باغ وزیر» شهرتی دارد که اگر از اهالی قدیمی بازار سراغش را بگیرید با شما همراه می شوند تا آن را نشان تان دهند؛ اما هستند افرادی که با پرسش از این گونه نشانی ها با آهی پاسخ می دهند: «ای بابا این جور خونه ها دیگه مرد، همه شون دارن میشن پاساژ»!

«رضا» از همسایه های خانه باغ وزیر می گوید: «دیر آمدید! اکثر درخت های خانه را آتیش زدند» و او این گونه راه دیدن این یادگار فرهنگی و طبیعی را برایمان باز می کند تا از آن عکاسی کنیم.

همسایه های این خانه کهنسال می گویند مدت های زیادی است که این خانه صاحب ندارد و مدیران پاساژهای کنار این خانه آرام آرام آن را جزئی از املاک خود می کنند. «رضا» با نشان دادن خانه از بالای بلندی می گوید: «اینجا آنقدر درخت بود که نمی شد داخلش راه رفت. شب ها بعضی ها می آیند و درخت ها را اره می کنند. مدتی پیش هم اینجا را آتش زدند که خیلی از درخت ها و تنه های خشک و بریده شده سوختند و نابود شدند».

او بر این باور است که حتما در زمین اینجا هم مثل باقی خانه های اطراف عتیقه های زیادی وجود دارد. سوگند می خورد که به چشم دیده شب هنگامی از یکی از حفره های بزرگ خانه های اطراف مسجمه های بزرگی را از در آورده و برده اند.

سراغ باغ ایلچی را می گیرم؛ پوزخندی تحویل می دهد و می گوید: خدا بیامرزه! باغی دیدی سلام ما رو هم بهش برسون.

روبروی امامزاده سید نصرالدین سفره خانه ای وجود دارد که نقشه ای بزرگ و قدیمی روی دیوار نصب شده است. روی نقشه به دنبال خانه مورد نظر می گردم. نام خانه در نقشه قدیمی با خطی کهن نوشته: «خانه باغ وزیر» اما این محل دیگر نه خانه است، نه باغ و نه برای وزیری!


فرتورهای (عکس های) این خانه را به همراه باز نشر این گزارش می توانید در تارنماهای زیر ببینید:

دنیای سفر

پایتخت

معماری نیوز

امرداد

انتخاب خبر

گزارش هنر

کلاغ پر، درخت پر، باغ پر

پنجشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۴، ۰۳:۱۸ ب.ظ

انتشار گزارش تصویری از نابودی باغ خیابان ناهید که هنگام سرشماری درختان خیابان ولی عصر تهیه شد و در برخی از روزنامه ها و تارنماها بازنشر پیدا کرد.


روزنامه بهار

پارسینه

انتخاب خبر

تابناک

اعتماد ملی

جماران

امرداد

روای

پایتخت

معماری نیوز